مدرسه ای معتــبر با هـدف یادگـیری و آمـــوزش الکترونیـکی

امشب ( شب قدر ) را با خدا حرف بزن

خوشبختی یعنی این‌که خداوند آن قدر عزیزت کند که مایه آرامش دیگری شوی. در این شب‌های قدر آرزوی خوشبختی و سلامتی برای همه‌ی شما دوستان عزیز را داریم🙏

امشب شب احیاست
یک دانه ز تسبیح نماز سحرت را
یک بار به نام من محتاج بینداز
شاید که همان دانه تسبیح دعایت
یکباره بیفتد به دریای اجابت
طاعاتتان مقبول درگاه الهی …

💠 مجتمع آموزشی فرهنگی باقرالعلوم (ع) 💠

 

* شب قدر یعنی شب بزرگ و با عظمت و چون این شب، شب شریفی است به آن شب قدر می گویند؛ یعنی شبی که صاحب قدر و منزلت و شرافت است. از لحاظ لغوی نیز، در قرآن کریم « قدر» به معنای منزلت و بزرگی خداوند عالم آمده است و می خوانیم: «ما قدروا لله حقّ قدره»۵. یعنی آنان عظمت خداوند را نشناختند. همچنین، رمز بزرگی و عظمت شب قدر در خود سوره قدر، نیز بیان گردیده و می فرماید: «شب قدر، از هزار ماه بهتر است.

*چون در این شب، فرشتگان بسیاری به زمین می آیند زمین تنگ می گردد، لذا آن را شب قدر نامیدند، زیرا «قدر» به معنای «ضیق و تنگی» نیز می باشد.

*یکی دیگر از معانی «قدر»، «تقدیر و سرنوشت» است و در این شب، امور بندگان تا سال آینده مقدّر می گردد. تفسیر برهان از امام باقر (علیه السلام) روایت می کند که: «در شب قدر، هر امری از امور بندگان تا شب قدر سال آینده معین می گردد، از خیر و شر، طاعت و معصیت، ولادت و مرگ و روزی موجودات و هرآنچه در آن سال مقدّر گشته حتمی است و خداوند را در آن مشیت است».

*علت دیگر این نامگذاری این است که قرآن با قدر و منزلت بر پیامبر والا قدر و برای امت با قدر و ارزش، به واسطه ملکی صاحب قدر نازل گردیده است.

🔔 بر روی دکمه ارسال تایید حضور کلیک کنید👇

⛔ لطفاً فقط یک مرتبه بر روی دکمه ارسال کلیک کنید.

تیک i,m not a robot رو بزنید.

پس از تایید ارسال روی [❌] در بالای صفحه کلیک کنید.

✅ عملیات فوق با موفقیت انجام شد.

⚠️برای هر درس فقط یک مرتبه " ثبت و ارسال تایید " را انجام دهید!

✅ عملیات فوق با موفقیت انجام شد.